17/9-2012

Två inte så skarpa bilder från min sista kväll på Jackaroo. Det har varit så jäkla roligt att bo där och jag har träffat många fina människor som jag kommer sakna väldigt mycket (och eftersom nostalgiska inlägg har blivit min grej nuförtiden tänkte jag hedra några av dem med några väl valda ord. Google translate, people.)
 
Flora, för att du är så himla gullig och påminner om min vän Sofia. Kommer sakna att laga alldeles för stora middagar med dig, gå tidiga promenader i Botanic garden och alltid vinna Jacks tisdagsquiz. Har aldrig mött en brud som klunkar bärs som du. Respekt. 

Merill och Matthieu, mina franska vapendragare. Kommer sakna att gå till Coles med er och köpa alldeles för många 7 dollars vinboxar, äta "Hungry Midnight Meal" i er våningssäng klockan 5 på morgonen (och kasta minimorötter på dörren för att Mell duschar för länge) och försöka fota era onaturligt runda rökringar på takterrassen. Jag kanske inte kan uttala era namn ordentligt, men jag kan lura er att Avicii är min bror och att 80 % av Sveriges befolkning äger en prärievarg. Och så talar ni vackert, bara en sådan sak. 
Amanda, din galna jävel, som bekräftat precis alla fördomar jag hade om en amerikansk high school cheerleader. Kommer sakna att höra på alla berättelser om folk du känner och när du snackar skit om allt och alla i sann Mean Grils-anda. Ska alltid minnas när vi sjöng "Little Lion Man" varje Kareoke-torsdag på O´Malleys och när du slog Matt i huvudet med en golvmopp för att han pratade för mycket obegriplig franska. 
Perill och Sophie, mina trogna latinas. För att ni alltid är så glada, ordnar grymma barbequekvällar på takterassen och super ned alla med spansk "Piccola" på Chiles nationaldag. 
 
Och så ni som drog vidare innan jag gjorde det och inte kunde följa med ikväll, t.ex. Tami, min Snifflesister som lämnade mig för Brisbane men fortfarande skickar sms om kvällarna med rapport av vad du gjort under dagen. Och James, som åkte till farliga vildmarken i Cairns med förhoppningen att få vara "constantly high on your own adrenaline". Kommer sakna att sitta i filmrummet med dig och läsa med i alla repliker till Sagan om Ringen triologin, dricka litervis med fanta och diskutera skillnaden mellan fanta i Austalien/Kanada/Sverige. Jag skrattade ihjäl mig åt din avskedspresent till oss, bara så att du vet.
 
Men nu är det dags att bli seriös. Lägenhet, heltidsjobb och grejer, och det ska bli roligt det också. 
 
Howdy
 

Kommentarer
Postat av: Frida

Alicia! Blir avundsjuk på dig och dina äventyr och alla trevliga människor du verkar träffa. Du är ball du! Hoppas verkligen att du har det jätte bra där borta!
Hälsningar från gamla klassisen Frida som fortfarande sitter hemma och degar och jobbar. :)))

2012-09-25 @ 09:09:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0